Friday, February 18, 2005

Siapa Pembunuh Laki-laki Ini

Si Penyembelih dan Belati Sakratul
(Buat Manadel al-Jamadi)


Cerita-cerita dari kamar besi di sana
sarat sengsara,
dan kau laki-laki malang
pemegang watak
roh yang derita,
si penyembelih itu
dengan sebilah sakratul
tiba-tiba berlagak seperti Izrail
memulas kepalamu.

Idea putus...

Sabtu 19 hb Feb 2005, aku merayap di sekitar bandar Tanah Merah.
Apa yang ada di bandar daerah ini yang boleh membuatkanku ingin datang
melainkan ada dua buah Cyber Cafe yang sarat dengan keriuahan budak-budak main game,
atau dengan harga 3 ringgit sejam, menipiskan wang dalam poketku.

Setelah menunggu 30 minit barulah ada kosong untuk satu pc itupun aku cepat dapat sebab yang menjaga CC ini adalah kenalan aku pada hari raya aidil adha lalu.

Tenggok saja berita kat dalam web Berita Harian hatiku tersentuh dengan kes dalam penjara Abu Ghraib. Manadel al-Jamadi tuan punya tubuh yang telah tiada nyawanya.

Aku nak buat sajak tiba-tiba idea putus, mungkin sebab tak tenang, suara budak-budak mengalahkan bunyi radio Manis FM yang sedang berkumandang lagu sedih-sedih. Mungkin beginilah putus kepalanya al-Jamadi.

Sebut nama al-Jamadi teringatku pasal sahabat aku yang bernama Jimadie Shah. Apa yang kau buat sekarang? Kalau kau baca weblog aku nie mu call aku deh.

No comments: